Paikallissarja

PAIKALLISSARJAN SÄÄNNÖT 2018 - 2019

1 § SEURAN OSALLISTUMISOIKEUS
Paikallissarjaan saa osallistua Kuopion Keilailuliittoon kuuluva jäsenseura tai jos seura ei pysty yksin perustamaan joukkuetta, voi se muodostaa joukkueen toisen seuran kanssa. Seurat voivat asettaa useita joukkueita paikallissarjaan. Kilpailumaksu 50 €/joukkue.

2 § SARJA
Sarjassa joukkueet kohtaavat toisensa yhteensä kolme kertaa neljän pelikierroksen aikana.

3 § PELAAMINEN
Ottelut pelataan nelihenkisin joukkuein keskiarvotasoituksin 205/70 – 155. D- luokkalainen jolla on vähemmän kuin 24 sarjaa pelattuna keskiarvo on 180. Otteluissa huomioidaan kunkin joukkueen kolmen parhaan tulos, näin ollen vaihto oikeutta ei ole kyseisellä kierroksella.
Kilpailukauden aikana voi pelaaja vaihtaa joukkuetta seuran sisällä syys/kevät kauden aikana.

4 § PISTELASKU
Joukkue saa heitettyjen sarjojen lopputuloksen määrän pisteitä. Voittajajoukkue saa lisäksi bonusta 60 pistettä. Tasapelistä joukkueet saavat edellä mainitun sarjatuloksen lisäksi bonusta 30 pistettä.

5 § SARJAOHJELMA
Kilpailutoimikunta laatii otteluohjelman ennen paikallissarjan alkamista. Ohjelman otteluihin voidaan tehdä tämän jälkeen muutoksia ainoastaan kilpailutoimikunnalle osoitetulla kirjallisella anomuksella. Myös sähköpostilla lähetetty anomus hyväksytään. Anomus on toimitettava kilpailutoimikunnalle viimeistään seitsemän päivää ennen ko. kierrosta.

6 § HARJOITTELU
Joukkueilla on kymmenen minuutin harjoittelu aloitusrataparilla ennen kierroksen alkua..

7 § NOUDATETTAVAT SÄÄNNÖT JA VASTALAUSEET
Otteluissa noudatetaan voimassa olevia Suomen Keilailuliiton kilpailusääntöjä. Mahdolliset vastalauseet on esitettävä heti kierroksen päätyttyä kirjallisesti kilpailutoimikunnalle, joka tarvittaessa esittää ne Kuopion Keilailuliiton johtokunnan ratkaistavaksi.

8 § FINAALI
Finaaliin selviytyy kuusi parasta joukkuetta, jotka pelaavat finaalissa yksinkertaisen sarjan. Palkinnot kilpailumaksuista: I)  40%, 2) 30%  3) 20%.

9 § SARJAMUUTOS
Sarjan kuusi parasta joukkuetta keilaavat kaudella 2019-2020 I-sarjaa ja muut joukkueet pelaavat II-sarjassa, josta kaksi parasta joukkuetta vaihtaa sarjaa ykkössarjan kahden heikoimman kanssa.

Kilpailutoimikunta

PELIAJAT