Veljmiehet 1 joukkue otti paikallissarjan kärkipaikan haltuun

12.11.2020 10:28

Veljmiehet 1: Helge Kolehmainen, Jari Holopainen, Juha Heiskanen, Raimo Tossavainen

Tiistaina jatkui yleisen paikallissarja Rauhalahden hornankattilassa. Nousu lähti iltaa sarjan piiikkipaikalta mutta joutui luopumaan paikasta hurmioissaan keilanneelle Veljmiesten ykkösjoukkueelle. Päivän ykkönen henkilökohtaisissa tuloksissa Jari Holopainen. Jarin päivän sarjat 257, 184 ja 203 ja keskiarvoksi asettui lukemat 214.67. Toiselle sijalle Juha Heiskanen joka kävi heittämässä yhden sarjan tulokseen 200. Juha totesikin "lajin helppous viehättää" pakkasi kamat ja kyyti kohti kotia. Kolmanneksi parhaan tuloksen päivään nakutteli Veljmiesten 2 joukkueen Mika Venäläinen keskiarvolla 187.67.

Sarjan tilanne 2 kierroksen jälkeen:

Seurakooste:

Veljmiehet 2: Mika Venäläinen, Samuli Haverinen, Mirka Törhönen, Ossi inola

Ottelukierros 4:

Nousu – Veljmiehet 1 557-708

Veljmiehet aloittaa 3 kaadon putkella sarjan. Jari Holpaisen neljäs heitto aiheuttaa kohauksia ja draamankaarta hallissa. Vitoskeila kaatuu kuin kaatuu mutta videotarkistuksen jälkeen jyry toteaa koneen kaataneen keilan. Näin ollen Jarille kaatoputki poikki. Jari Holopainen jatkaa dominanssia 5 kaatoa ja 2 paikkoja kun mennään 7 kiekalla. Jari Holopaisella huikea 257 sarja joka siivittää Veljmiehet 1 voittoon 708-557.

Veljmiehet 2 – Kolaus 562-477

Veljmiehet aloittaa 3 putkella ensimmäiset heitot. Nuoret kolauksen pelaajat aloittavat suhkot hyvin ja sinnittelevät Veljmiehiä vastaan sisukkaasti.

Veljmiehet 2 jatkaa kuitenkin perussuorittamista ja ottavat selkeän voiton nuorisokaartista 562-477.

Kolaus: Esa Nykänen, Mikko Latvala, Jussi-Pekka Pitkänen ja edessä nuorilupaus Miro Latvala

Ottelukierros 5:

Nousu – Kolaus 468-579

Nousulla toinen peli alkaa jokaisella todella vaikeasti. Kolauksen Mikko Latvala aloittaa 3 putkella. GM-Hannu Miettinen pyrkii ruoskimaan joukkuetta parempiin suoritukseen. Nousun vaikea päivä saa jatkoa ja heitto ei joukkueella meinaa lähtee kulkemaan. Jussi-Pekka Pitkänen herättelee Kolausta taisteluun ja paiskoo keiloja nurin 189 pisteen arvoisesti. Kolaus ottaa voiton varmalla pelillä 579-468.

Veljmiehet 1 – Veljmiehet 2 582-578

Mika Venäläinen aloittaa 3 putkella. Veljmiehien keskeinen ottelu etenee tasaisissa merkeissä. 2 Ruutua jäljellä ja ero Veljmiesten 1 joukkueen eduksi 20 pistettä. Veljmiehet 1 pitää johtonsa loppuun saakka ja voitto korjaantuu tiukasti lukemin 582-578.

Nousu: Hannu Mäkinen, Miika "Linssilude" Meuronen, Juha Keinänen

Ottelukierros 6:

Kolaus – Veljmiehet 1 578-635

Kolaus aloittaa sarjan hyvin ja puhdasta taululla kuin myös Veljmiehet. Jari Holopainen jatkaa hyvää päivää paikko jonka jälkeen 4 kaadon jono. Veljmiehet 11 ottaa ohjakset kätösiin eivätkä niistä luovu. Voitto napsahtaa hyvän illan kielanneelle joukkueelle 635-578. Jari Holopainen jatkaa loistavaa päivää heittäen viimeiseen vielä peruslukemat 203.

Veljmiehet 2 – Nousu 572-625

Hannu Mäkisen päivä on vaikea. Reikää reijjän perään. Ossi Inola laittaa 4 putken sarjan alkupäässä. Sarjan puolivälissä Nousu 2 pisteen etumatkalla. Viimeinen ruutu ratkaisi voittajan ja tasainen ottelu päättyy Nousun päivän ekaan voittoon lukemin 625-572. Juha Keinänen nostaa Nousun reppuselkään ja tykittelee illlan viimeiseen sarjaan nasevan 233 sarjan tauluun.